Samtalsterapi med E-hälsa - samtal via skype.  Mer info kommer

Samtalsterapi kan man behöva ibland i livet, kanske för att hitta en balans eller behov av att få prata om något som påverkar dig i ditt liv som du inte känner dig nöjd med. 

  • Du kanske vill förändra något och då kan du får hjälp att sätta målbild och hur du ska komma fram till ditt mål, genom skype - samtal hos mig

Samtalsterapi kan hjälpa dig vidare vare sig du tycker att du kört fast eller om du upplever att du redan lever ett lyckligt och tillfredsställande liv. Samtalsterapi kan vara det som krävs för att motivera dig.

För att ex. stärka din uthållighet, söka intressanta utmaningar, finna helt nya vägar eller kanske nå en högre mening med livet. Det kan även gälla hälsa, livskvalitet eller relationer. Att bli hälsorik helt enkelt!

 

Hur Samtalen går till:

Vi arbetar med mål och strategier som utgår ifrån nuet och som leder framåt, vi tittar på hela din livssituation för att se vilken pusselbit du själv känner obalans i eller du kanske redan vet vad du vill vi ska jobba med.

Ofta har vi svaren själva inom oss, jag hjälper dig att lyfta fram dessa men det är du själv som tar ansvar för dina beslut och handlingar. Jag hjälper dig i rätt riktning mot det mål du själv bestämt.

Vi har möten 1 ggr/veckan via skype ca 45-60 minuter, mellan våra samtalsmöten får du en uppgift att göra till nästa gång och ibland även se en kort film.

Antal samtalsmöten kan variera i antalet, beroende hur just ditt behov ser ut. 

                         ♣

I samtal hos mig så arbetar jag med:

  • Öppenhet och ärlighet från oss båda.
  • Vi bemöter varandra med värdighet och respekt.
  • Bevarar det som sägs i våra samtal, jag har tystnadsplikt.

 

 

Jag jobbar även med Compassion-fokuserat terapi (CFT) i mina samtal.

Det är en KBT-terapi men med inslag från anknytningsteori, evolutionsteori, hjärnforskning och buddhistiska meditationer. Man jobbar med tankar, känslor och beteende för att bygga upp en inre trygghet som behövs för att kunna möta rädslor och genomföra långsiktiga förändringar.

Compassion eller medkänsla är ett förhållningssätt till livet där du skapar en inre trygghet för att kunna hantera livets upp-och nedgångar. I terapin tränar man bland annat upp ett varmt och omhändertagande förhållningssätt till sig själv och andra - mental träning. Denna terapi kan vara hjälpsam vid stress, oro, ångest eller har svårt att känna dig nöjd med dig själv.

Det är viktig med återhämtning i vardagen men också att hitta balansen i livet